Activitatea de predare,învățare și formare cu elevii din Plagiari,Salonic,Grecia, 28 Octombrie-02 noiembrie 2018

ACTIVITATEA DE PREDARE, ÎNVĂȚARE ȘI FORMARE CU ELEVII DIN PLAGIARI,SALONIC,GRECIA

 

În perioada 28 Octombrie-02 noiembrie 2018 a avut loc la Plagiari,Salonic, Grecia ce-a de-a 2-a întâlnire de  învățare și formare cu elevii în cadrul proiectului   „Ecological literate generation will cchange the future of the planet and humanity in a positive direction” , 2017-1-FR01-KA219-037110_5 derulat de Școala Gimnazială Izbiceni în perioada 2017-2019.

Aceasta a fost găzduită de  1o Dimotiko Sxoleio Plagiariou, instituție parteneră în proiect, la care au participat din partea școlii noastre,  coordonatorul proiectului la nivelul instituției, Bădica Ionel, Barbu Mariana Titinica-Consilier educativ  și eleviii: Miu Maria, Pencea Liviu-Răducu și Pațachia Mirel.        Au participat, de asemenea, directorii și cordonatorii de proiect din partea instituțiilor partenere din Franța-insula Réunion, Turcia, Portugalia și, bineînțeles, reprezentanții instituției gazdă.

Metodele utilizate în activitatea de formare au fost diverse și captivante si amintesc doar câteva: prezentări, vizite de studiu, ateliere de lucru, dezbateri.Activitățile s-au desfășurat pe parcursul a cinci zile, iar tematica de studiu a fost în concordanță cu obiectivele proiectului. În debutul săptămânii, elevii şi profesorii parteneri în proiect au avut activități la școala greacă și anume  fost vizitate sălile de curs, însoțiți de elevii gazdă, au fost primiți de către directorul și staff-ul școlii și au asistat la momente artistice realizate de către elevii greci, au fost vizitate culturi de viță de vie,au participat la un workshop în care au degustat mai multe sortimente de vin și au luat parte la o competiție online ”Our digital game”. De asemenea, elevii școlii gazdă precum și cei ale școlilor partenere au expus prezentări power point despre flora din țările lor.

Programul celei de-a doua zile a cuprins activități în care elevii au participat la mai multe ateliere de lucru cum ar fi : prezentare despre permacultură care a cuprins fotografii, elevii au lucrat în grupuri de lucru de permacultură și design de permacultură cu familie de voluntari, ateliere creative și un atelier de lucru organizat de către o asociație agricolă, în cadrul căreia doi reprezentanți ai acesteia din urmă au prezentat mai multe tipuri de plante medicinale,au oferit elevilor participanți să miroase apoi să deguste ceaiuri realizate din acestea, precum și mai multe sortimente de uleiuri de măsline.

A treia zi a fost rezervată unei vizite în siturile arheologice ale Salonicului, urmată de un tur al orașului, ocazie cu care gazdele au prezentat cele mai importante obiective istorice și culturale ale acestui frumos oraș european.Totodată, a fost sărbătorită ziua salvării lumii pe 31 octombrie.

În cea de-a 4-a zi, a fost organizată o excursie în rezervația naturală din Naousa,aflată la granița cu Macedonia urmată de prezentarea Programului Educativ Grec. Familiile și părțile interesate au participat la această întâlnire. În cea de-a 5-a zi , au avut loc activități de învățare în aer liber și împărtășirea de bune practici, recunoașterea sistemului educativ grec și revizuirea curriculumului, urmate de evaluarea coordonatorilor și progresului întâlnirii.

Conținutul  prezentului  material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorului, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru  modul  în care va  fi  folosit  conţinutul  informației.

Responsabil proiect,

Bădica Ionel

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns