Raport de activitate în urma mobilității de formare şi învăţare C2 Izbiceni – România – Școala Gimnazială Izbiceni 21.05– 25.05.2018 Parteneriat strategic Erasmus+ actiunea cheie 2 ”Ecological literate generation will change the future of the planet and humanity in a positive direction ” 2017-1-FR01-KA219-037110_5 Beneficiar : Școala Gimnazială Izbiceni


Școala Gimnazială Izbiceni,județul Olt derulează, în perioada 1 septembrie 2017- 31 august 2019, proiectul internațional”Ecological literate generation will change the future of the planet and humanity in a positive direction ”. În cadrul proiectului, în perioada 21-25 Mai 2018 la Izbiceni,România s-a desfășurat cea de-a 2-a întâlnire de predare, învățare și formare cu elevii. Au participat reprezentanții instituțiilor școlare implicate din Grecia, Turcia, Portugalia, România.
Parteneri în acest proiect sunt :
1. Collège Emilien Adam de Villiers, Saint-Pierre,insula Réunion – Franța – Coordonatorul european al proiectului ;
2. Inonu Ilkokulu- Mersin– Turcia;
3. Agrupamento de Escolas do Barreiro – Lisabona – Portugalia;
4. 1o Dimotiko Sxoleio Plagiariou-Salonic – Grecia;
5.Școala Gimnazială Izbiceni,România.
Limba de lucru a proiectului este limba engleză .
Grupul ţintă al acestui proiect îl constituie elevii cu vârsta cuprinsă între 6 şi 14 ani.
În cadrul acestei mobilități s-au realizat activitățile prevăzute în formularul de candidatură. Întâlnirea a debutat cu primirea oficială în instituție,vizitarea Bibliotecii Comunale și a Muzeului Satului din Izbiceni,a Hidrocentralei,vizitarea grădiniței,prezentarea școlii și primirea oficială la primăria Izbiceni și întâlnirea cu reprezentanții ai ISJ Olt, unde s-a discutat și despre importanța proiectului în derulare. Cadrele didactice din fiecare delegație au prezentat celorlalți participanți țara de unde vin, regiunea și localitatea în care este amplasată școala lor. Activitățile care au încheiat ziua au avut loc în Căminul Cultural”Tudor Gheorghe” din Izbiceni.
Următoarea zi, după exerciții de spargere a gheții s-a derulat activitatea intitulată “Preparing posters to preventing wrong hunting and energy sources.”urmat de atelierul de lucru: Separating recycling materials. Metoda de lucru a fost una benefică pentru elevi, deoarece aceștia au fost grupați în cinci echipe internaționale, mixte și au exersat comunicarea în limba oficială a proiectului, limba engleză,coordonați de către un profesor, și fiecare echipă au schimbat atelierul de lucru după timpul dat.Ulterior fiecare echipă prezintă celorlalți argumentele și rezultatele lucrului în echipă.
Elevii au utilizat scheme, desene și simboluri pentru a realiza câte un poster ecologic. În ziua următoare, a avut loc lecția CLIL despre ”Sursele de energie regenerativă.”, pregătită de către gazde și completată cu particularitățile din acest domeniu tradițional sau modern, pregătite de către elevi și profesorii de specialitate din fiecare țară parteneră,urmată de o activitate de pantomimă prezentată de către profesorii și elevii școlii gazdă cu participarea elevilor și profesorilor școlilor partenere. pe teme ecologice.
Ultima zi de mobilitate a fost destinată evaluării activităților din proiect,urmate de o vizită culturală la Bran. Tot în ultima zi s-a desfășurat întâlnirea coordonatorilor între profesori în vederea organizării și stabilirii obiectivelor pentru următoarea reuniune din Grecia, care va avea loc în luna octombrie. S-au punctat și principalele aspecte legate de întocmirea raportului intermediar.
Au fost decernate certificatele de participare într-un cadru festiv, la care a participat conducerea unității de învățământ, membrii ai departamentului educațional, autorități locale.
Concluzia a fost aceea că obiectivele care au stat la baza acestui proiect au fost realizate cu succes, iar impactul asupra grupului țintă a fost pozitiv.
Acest proiect este finanţat cu sustinere din partea UE prin Programul Erasmus+ . Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului iar UE nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
Responsabil proiect, prof.Bădica Ionel

Be the first to comment

Leave a Reply